torsdag 2 april 2009

Åsna mellan två hötappar, fast på ett negativt vis

Den äldsta har kommit upp i den ålder då de börjar med fritidsaktiviteter på allvar.
Nu händer det dock att dessa aktiviteter krockar med skolans inplanerade diton.
Min åsikt är att skola går före fritidsaktivitet.
Den äldstas körledare är av åsikten att det är tvärtom.
Plötsligt sitter jag och försvarar MIG SJÄLV (dessutom) för att jag lät dottern gå på det OBLIGATORISKA "Öppna Hus" som skolan i dag står för.

Körledaren säger med sin stränga röst (som jag kan tänka mig att hon använder när hon ska sätta sig i respekt hos sina elever) att "din dotter har mycket viktigt att tänka på här på kören!"
Jag får sitta i skämshörnan som en annan åsna och tacka och ta emot .

Va fan!
Är det någon som vet vad skolplikt innebär nu för tiden?
Det var bättre förr......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar