söndag 21 december 2008

Frysfasoner

Man tänker sig att man vill sälja fryst smördeg, färdig för ugnen, dvs kavlad.
Sedan tänker man att tvåpack brukar tas väl emot av konsumenten.
Sedan slutar man att tänka.

När jag öppnar paketet sitter smördegsullarna ihop.
Det värsta av allt är att det inte är en slump.
Nej, man har rullat ut en bit av den ena och lagt den andra ovanpå (tro mig, det är det andra paketet jag har öppnat från samma leverantör).
VARFÖR????
Vem tänkte för långt, alternativt inte alls?
Alla som har försökt vet att det är mission impossible att dela på två frysta smördegsark och hur ofta tänker man: jag ska ju göra paj, så det är lika bra att jag gör två samtidigt....???

Jag bara frågar
Kom och skriv mig det på näsan
Den som våååååååååååååååågar

3 kommentarer:

  1. Men, det finns väl inte fryst kavlad smördeg. Det är väl en färskvara???? Och jag har bara hittat den med ett ark. Upplys mig. Har du kanske själv fryst en färskvara. Frågvis matlagerska!/M

    SvaraRadera
  2. Hej Matlagerska!
    Vet inte om man får skriva ut namn på leverantörer så här på en blogg.
    Kalla mig grön inom området....men here it goes:
    Hembagaren.
    Skyller allt på Hembagaren som förpackar sina frysta kavlade smördegar två och två på ovanstående av mig icke godkända sätt.

    SvaraRadera
  3. Jag rekommenderar Sara Lees färska smördeg, kavlad. Är toppenbra. Heja Amerika/M

    SvaraRadera