lördag 6 december 2008

Köttmarknaden still rules

Efter julbordet på East slog vi till på att gå vidare till Sturehof där jag inte har varit på 10 år.

Inget hade ändrats nämnvärt.
Det var fortfarande samma marknad.
Kolla in köttet, fälla någon plump, mindre intelligent kommentar för att få kontakt och sedan till slakt.

Spelet är påtagligt, man kan se det pågå i alla delar av lokalerna och i alla åldersgrupper.
Jag drabbades av en klassiker.
Behövde gå och pudra näsan och var tvungen att passera ett bord med fyra testosteronstinna grabbar.
De hade tidigare kollat in köttet, dvs synat mig uppifrån och ner, enligt en kollega som hade ögonen med sig, och jag kan inte påstå att det kändes kul att behöva gå förbi, själv.
Det är nämligen då det klassiska händer, ni känner säkert igen scenariot.
Jag närmar mig deras bord.
Det blir helt tyst.
Jag går förbi.
Asgarvet bryter lös.

Så jävla respektlöst!
Nu kanske det finns något köttstycke därute som tycker att det charmigt, och går igång på att bli utskrattad av fyra frustande machomän, men jag tillhör definitivt inte den kategorin.

Respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar