lördag 27 december 2008

Varning utfärdad

Jag och maken köper oss lite tid då och då.
Vi sätter barnen framför deras dator och låter dem gå lös på spelo.com.
Spelo är en sajt som samlar en sjuk mängd spel från hela världen, vilket utan problem kan hålla våra kids sysselsatta i gott och väl en timme eller mer.

Allt var frid och fröjd tills jag en dag tills jag en dag, mitt i julstöket hör följande rader strömma ut ur barnens rum:
"Took a ride in my truck, bitches got to......."
Antar att alla kan gissa vad som rimmar på truck.

Jag älgar in i barnens rum och skriker hysteriskt att det är FULA FULA ord och att de ABSOLUT ALDRIG MER FÅR GÅ IN PÅ DET DÄR SPELET IGEN varpå den äldsta gärna vill veta vilka fula ord vi pratar om.
Den yngsta fattar ingenting utan skriker i stället upphetsat att "DET KOMMER BLOD NÄR JAG KÖR PÅ FLICKORNA!!!!" och förvirringen är total.

Till tjejernas stora glädje är det numera tillåtet att spela dataspel med dörren öppen och ljudet på.
De har dock inte förstått att det är för att polismamman ska kunna höra ett eventuellt rappande á la Snoop och abrupt göra slut på det roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar