lördag 27 december 2008

Pervomän

Varför denna fixering vid perversa män i juletid?

I går lyckades jag ta mig igenom Ingmar Bergmans 5-timmars-epos "Fanny och Alexander!" vilket var en fantastiskt upplevelse.

Det som dock ger mig huvudbry är överseendet med de äldre (enligt mig) något perversa män som sprider sin säd för vinden bland alltför unga kvinnor, samtidigt som detta tillåts av den äkta frun i fråga, som dessutom enligt en annan karaktär "är förnuftig nog att förstå Gustav Adolfs översexualitet".

Samma kväll ser jag i SVT:s något översexuella drama "Selma" hur gifta män kan tafsa kvinnor på brösten och dra över dem både fram- och baklänges utan vidare reprimand, medans kvinnor inte ens är tillåtna att bekänna att de överhuvudtaget besitter något som kallas för sexualitet.
Det vill säga, om det inte involverar en man.

Ursäkta mig, men är detta månne ett generellt önsketänkande bland er män?
Att äta kakan och ändå ha den kvar?
Well, keep on dreaming boy, detta är något som är få förunnat, och varför inte en kvinna för omväxlings skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar