torsdag 27 november 2008

Att gå emot naturlagarna

Jag har upptäckt att mina aggressioner ofta blossar upp i kollektivtrafiken.
Trist för er läsare kanske men, here we go again.

Ett litet tips till alla er användare av rulltrappor:
När ni kommit upp, gå iväg en bit innan ni stannar till för att mecka med handväskan, mobilen eller dylikt.
Det är, enligt min mening, inte så lyckat att tvärstanna precis efter att du kommit uppför rulltrappan, för att kolla huruvida kassörskan på Coop har stämplat in rätt priser på kvittot.
Det handlar om naturlagar.
När jag kommer upp för rulltrappan fortsätter den helt sonika att rulla.
Att ta ett steg bakåt är en omöjlighet, seriekrocken är ett faktum.
Den naturliga följden blir mao att jag ofrivilligt rullar vidare rakt in i (i detta fallet) tanten innan jag hinner göra ett desperat jämfotahopp till vänster för att undvika seriekrocken som hotfullt närmar sig från andra håller.
Hon vänder sig om och ger mig Blicken med stort B som låter mig förstå att jag inte är vatten värd som blaffar rakt in i ryggen på lilla tanten.
Jag vill helst förklara ovanstående, gärna skrikandes och högröd i ansiktet men inser snabbt mina begränsningar och håller i stället truten.
Igen.

2 kommentarer:

  1. You go girl!!

    Nu är du äntligen på rätt spår - men be för faan inte om ursäkt för dina åsikter/tankar på din egen blogg! Det är din blogg och om man (inklusive jag själv - inser nu att detta blir något motsägelsefullt) inte gillar detta kan man väl starta en egen blogg...

    Är du sur eller förbannad över något - tveka inte, utan spy din galla över kissluktande gubbar, rulltrappsidioter, pisshissen i Gullmars och vad f-n det än må vara. Att be om ursäkt för det du skriver om undergräver ju hela anledningen till att du bloggar...

    Borde jag kanske starta en själv....?

    / Johantoan

    SvaraRadera
  2. You go boy!!!
    Självklart ska du starta en blogg!
    Eller så gör du ett gästspel på min, precis som Per gjorde. Jag lovar att publicera om det inte gå alltför mycket emot mina värderingar.
    Per änvände sig för övrigt av ert favoritämne Kicke och UFFE!!!! Men det har du väl knappast missat....?

    SvaraRadera