måndag 24 november 2008

Information är A & O

Så har de gjort det igen.
Varje år är det samma visa.
På hösten kommer höstlöven (surprise!) och med dem förseningarna.
På vintern kommer snön (surprise!) och med den förseningarna.

I dag stod jag och den lilla och väntade på Tvärbanan.
När vi kom till Gullmars visade skyltarna på en minuts väntetid.
När vi hade väntat i ca 10 minuter visade de fortfarande en minut.

Efter ca en kvart kommer äntligen en tvärbana på rätt spår dock i fel riktning.
Förvirring uppstod.
En del klev på och sprang av igen, andra stod i dörröppningarna och velade.
Efter en evighet informerar äntligen föraren om att tåget går mot Alvik.
Tåget töms igen.

Två kvinnor i min närhet var på bristningsgränsen och tyckte uppenbarligen att jag såg ut att vara en lämplig samtalspartner.
De närmade sig mig oberoende från två håll med ett fräsande "tänk om de kunde informera om förseningarna i alla fall!".
Till saken hör att jag älskar snö, snöoväder, snöstorm.
Jag var på ett fantastiskt humör och tänkte inte låta någon förstöra detta för mig.
Tog ett steg tillbaka och lät dem spy sin galla över varandra i stället.

Men allvarligt, SL, är det så jävla svårt att sända ut ett meddelande i högtalarna om förseningar i spårtrafiken? Så vitt jag vet så funkar det i tunnelbanan.
Eller njuter ni av att se oss dyrt betalande resenärer stå och frysa ändan av oss i väntan på ett tåg som kanske inte ens har för avsikt att komma till stationen?
I kombination med pisshissen och trängseln så känns det verkligen outhärdligt att betala för era så kallade tjänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar