lördag 29 november 2008

Rockin' around the christmas tree

Jag vet att det inte är december ännu men tro mig, jag har varit DUKTIG detta år min strävan att inte trötta ut familjen med jingle bells i alla dess former innan ens första advent har gjort entré.
I morse satte jag på första julplattan på Spotify (I lööööööööööv Spotify som har öppnat gränserna till ett gränslöst land av julmusik).
En riktig klassiker där Sinatra sjunger gammaldags julsånger som drar mig tillbaka till en tid då den första snön föll i november och faktiskt låg kvar tills dess vintern ansågs som överstånden.

Funderar på om jag ska klä vårafönsterkarmar med fetvadd för att få den rätta julkänslan i år?
Men sedan vi flyttade har vi så förbaskat många och framförallt stora fönster så det spricker nog redan innan jag har provat.
Det räcker kanske med att spetsa glöggen lite extra på julafton, med tanke på hur billig i drift jag är nuförtiden så kommer jag ju att se snö efter bara ett glas eller två....

HO, HO, HO
Vi ser på det ljus som vi tänt och välkomnar första advent!!!!!!
/Julfanatikern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar