onsdag 18 mars 2009

Kräkkarantän någon?

Jag har kommit något på spåren.
KAN det vara så att magsjuka numera grasserar ca 6 månader om året för att 99% av alla föräldrar inte förstår ordet kräkkarantän?

Om det nu är så att ALLA i familjen faller som furor med ca 1 dags mellanrum, HUR kan man då komma på tanken att skicka iväg de potentiella bakteriebomberna (=barnen som ännu inte har börjat spy) till dagis när resten av familjen ändå är hemma?

Händer med jämna mellanrum har jag märkt.
Men nu är jag extra upprörd eftersom vår familj ska åka i väg på skidresa på söndag.
Vi vill INTE falla som furor nu. Då riskerar nämligen denna semester att plöja i diket.

HUR TÄNKER FOLK?
Skärp er omedelbart för faan!
Det tål att sägas hur många gånger som helst.
Ni sparar VAB-pengar, tid, och framförallt går smittan inte runt I SEX JÄVLA MÅNADER OM ÅRET.

Apropå respekt för andra......

2 kommentarer:

  1. Du bloggar väl under veckan i Lindvallen. Ser fram emot det/M

    SvaraRadera
  2. Tja, då borde jag ju verkligen ha tid om man säger så.....Ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera