tisdag 3 mars 2009

Tjuvar!!!!!

Jag skulle vilja lägga in en anmälan till polisen.
Det är någon som helt fräckt har knyckt 40 minuter av min ytterst dyrbara fritid.

I morse satt jag på tunnelbanan (ja, den med en pod-radio installerad, men jag hade inga lurar, bad luck helt enkelt).
Jag satt där i ca 30 minuter.......MELLAN MEDBORGARPLATSEN OCH ODENPLAN!
Alla som bor i Stockholm förstår att detta är orimligt lång tid för att ta sig mellan ovanstående stationer.
Allt detta beroende på ett signalfel eller liknande.
Jag ger mig faan på att de helt enkelt blandar och ger när de måste skylla på något vid förseningar.

Vi har drabbats av ett :
Vagnfel
Signalfel
Sjukdomsfall vid station X
Vandalisering

Lägg märket till att de alltid drabbas.
Det är ju VI som drabbas!!!!

Inte helt oväntat var Tvärbanan (som vanligt) försenad och perrongen var så full att knappt alla kom på.
Där har ni resterande 10 minuter av min lediga tid om det var någon som inte fick ihop ekvationen eller trodde att jag var fullkomligt sifferblind.

2 kommentarer:

  1. jag är också förbannad! har skrivit ett inlägg på HS-bloggen. I början var vi några få som tyckte att kommunikationerna suger (för att använa moderna svenska) men nu känns det som fler och fler ansluter sig. Ju fler desto bättre. Det måste gå att påverka SL.
    Hej från
    /Margareth (blomman)

    SvaraRadera
  2. Vi kanske kan starta upp någon grupp på HS-sidan? Så fort jag har lite mindre stressigt på jobbet ska jag ta tag i det!

    SvaraRadera