måndag 30 mars 2009

Vi har det bra, vi här bak i bilen

I går körde vi i princip non stop Sälen - Stockholm.
Ett litet kort stopp gjorde vi på Statoilmacken i Borlänge där bensin, Ahlgrens bilar, Svarta Katten och Zoo inhandlades (de senare en klar muta).

Den yngsta kände sig lite åksjuk och därför körde vi i korsdrag större delen av vägen.
Efter ett par vändor Uno, Yatzy och samt ett par besök i godispåsarna blev det ändock lite trist och tråkigt varvid jag föreslog att jag skulle läsa en bok.
Valet föll på "Bajsboken" och det var väl ungefär där som saker och ting så smått började urarta.
I ett avsnitt benämns anus (antar att det är lite för "vuxet" ordval för en barnbok) som "bajshålet" vilket, lite oväntat, min man tyckte var enormt lustigt.
Han upprepade detta ord ungefär varannan minut.
Strax därefter snöade den äldsta in på en låtsnutt från någon av de otaliga barnkanalerna och den yngsta och mannen var inte sena att hänga på:

Mannen: Bajshål
Den äldsta: jag e underbar
Mannen: JAG E UNDERBAR!!
Den yngsta: ja e undebar
Den äldsta: SÄG DET IGEN!
Mannen: Bajshål
Hi hi hi hi hi..........(de yngsta skrattar hysteriskt)
De yngsta: Vi vill ha bajs, vi vill ha bajs, vi vill ha bajs!!!!
JAG E UNDERBAR!
Jag e underbar!
Bajshål, JAG E UNDERBAR, IGEN pappa, igen, VI VILL HA BAJS!!!!
Hi hi hi hi, ha ha ha ha, bajshål........ja e underbar...........

Tur i oturen var att vi vid tillfället började närma oss Stockholms innerstad och slutstation, innan vansinnet var fulländat.
Även om jag kanske var en god bit på väg mot fulländing.
JAG E UNDERBAR!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar