onsdag 11 mars 2009

Så lite tid, så mycket att göra

Jobbar
Hämtar hos dagmamman

Här skulle man kunna tro att det kan komma att stå: lägger mig i soffan och tar det lugnt, men icke. I stället fortsätter eftermiddagen i ett minst sagt intensivt tempo:

Hemma finns den äldsta och hennes kompis, eftersom vi agerar barnvakt. De blir osams upprepade gånger varvid jag måste leka fredsmäklare (helst vill jag bara skrika åt dem att för i helvete hålla sams det-gäller-ju-bara-en-timme-eller-två, men inser att det skulle vara lite väl magstarkt).

Tillreder 6 st auberginer, genom att dränka dem i olivolja och vitlök för att sedan steka dem i två pannor för att det ska gå fort. Det gör det inte.

Bakar en gigantisk sats biscotti eftersom dessa och ovanstående auberginer ska med på en internationell afton i skolan i morgon (kan redan se framför mig hur tre klasser och deras föräldrar går loss på buffén med smutsiga fingrar. Hur alla har tillagat sin mat hemma vill jag nog inte ens veta, usch).

Beställer hamburgare som mannen hämtar. Vi utfordrar barnen.

Släcker ett par eldar till - ju tröttare, desto mer skrik och panik blir det.

Det borde vara förbjudet av skolan att kräva att en hårt arbetande tvåbarnsmor ska ställa sig och göra buffémat som ingen kommer att njuta av ändå, eftersom allmänt kaos kommer att råda.
Rapport kommer i morgon - om jag inte har gått under vid det laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar