fredag 30 januari 2009

Att man aldrig lär sig....

....att man inte ska ha middag på en fredag.
Jag vet ju hur det kommer att bli!
Efter middagsracet (trerätters italien-inspirerat) kommer jag att sjunka ner som en slapp säl i soffan med mitt glas med rödvin (redan efter ordet soffa förstår ju vem som helst att det är dödsdömt) och trots två starka macchiato kommer jag att börja klippa med ögonen eftersom linserna, på något magiskt sätt har förvandlats till sandpapper.

Skulle jobba hemifrån och hurrade inombords eftersom det kan betyda i alla fall en timmes sovmorgon.
Men nej.
ELECTROLUX skulle ju komma.
Mellan 07.00 och 08.00.
Klockan 06.55 snubblade jag ur sängen och in i duschen.
Klockan 07.02 ringde det på dörren och jag uppenbarar mig iklädd min rosa frottébadrock, en blå handduk på huvudet och väldigt oborstade tänder.
Utan linser, så jag såg dessutom bara konturerna av servicekvinnan.

Hon ville ta vår spishäll och istället förse oss med två kokplattor.
Vi ska ha gäster i kväll.
Stackars servicekvinnan fick gå med oförättat ärende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar