lördag 10 januari 2009

Feskefest

I går var mannen i Göteborg.
Han utnyttjade tillfället väl och köpte 1 kilo räkor samt ½ kilo havskräftor med sig hem.
Vi hade med andra ord en skaldjursorgie utan dess like, i sällskap av en hemmagjord aioli.

Innan orgien fick mannen skala räkor i ca en halvtimme (heder åt honom).
Smarta som vi är (var) så gick vi genast ut med soppåsen fylld med de överblivna skalen.
Efter orgien skulle det visa sig att vi inte var lika smarta.
Man kanske tom kan säga att där skaldjuren gick in gick vettet ut.
Vi gick följaktligen INTE ut med soppåsen med skalen från havskräftorna.
Bad decision.

I morse när jag skulle slänga ett papper skrattade den unkna skaldjurslukten mig rakt i ansiktet.
På detta följde ett diffust illamående.
Det har tagit en timmes vädring samt en grundlig rengöring av sophinken för att få ordning på skiten.
Men det var det värt.

2 kommentarer:

  1. Å vad gott med räkor. Det var länge sedan. Jag kanske skulle ta och skicka i väg min käre sambo till affären. så att jag och Katterna har något att kalasa på i kväll (jo, han får väl smaka han också) och vi ska komma i håg att bära ut skalen :-)
    Kul att du gillade min blogg också :-)

    SvaraRadera
  2. Tycker jag absolut att ni ska göra.
    Gillar förresten namnen på era katter. Min morfar hette Evert, härligt namn!
    Ha en jättetrevlig lördag!

    SvaraRadera