måndag 19 januari 2009

Electrolux gör det igen

Samtal med Electrolux kundSERVICE för ett par dagar sedan:

Jag: Hej, vår spis har brakat ihop igen. Nu vill den inte ens starta. Igen.
Hon: Jaha, vilket telefonnummer har du?
Jag tittar på ordern, ser mannens mobil och uppger detta.
Jag: Ja, den har varit trasig ca fem gånger sen vi fick den för ca ett år sedan.
Hon: Det kan jag inte se.... Men du kanske har något annat telefonnummer?

Toppen. Det visar sig att Electrolux inte kategoriserar sina kunder efter namn eller rentav adress utan efter....vänta nu, hörde jag rätt? Jo, TELEFONNUMMER!!!!!

Då följer en fråga från moi: Hur många telefonnummer har en familj generellt i dag?
Hemnummer, mobilnummer till make, maka och eventuellt till barnen.
Fråga nummer två: Vilket nummer skulle du uppge?
Jag uppger i alla fall det mobilnummer vars ägare planerar att vara på plats när reparatören väl kommer.

Men det är ju jag det.....och vem är väl jag i sammanhanget?
Kunden.....kanske?

KUNDSERVICE!!!!!!
K U N D S E R V I C E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar