söndag 11 januari 2009

Oj, oj, oj vad jag INTE ser fram emot mitt möte med kollektivtrafiken i rusningstid igen.
Så sent som förra veckan skulle jag ta mig två stationer med bussen.
Tänkte vara smart och åka vid nio, vilket inte hjälpte ett vitten.

Som vanligt öppnades dörrarna och blottade fyra barnvagnar i rad.

Som vanligt stängde chauffören dörrarna fortare än du hinner säga "barnvagn" och givetvis innan jag ens hade chansen att vika ihop paraplyvagnen och tränga mig in.

Som vanligt fick jag vänta tio minuter tills tvärbanan kom, och i stället åka till Gullmars för en färd med pisshissen.

VAD ÄR DET FÖR FEL SL???????
När en buss är överfull VARJE MORGON, varför då inte sätta in ett par extra turer?
Tror ni att antalet resenärer i området kommer att minska med tiden?
Ni tror att en fortfarande växande stadsdel inte kommer att öka sitt antal innevånare?
Ni tror dessutom att alla dessa människor inte heller vill åka den här bussen på söndagar?
Om jag betalar dyrt för möjligheten att nyttja SL:s färdmedel så vill jag också ha rätten att nyttja ALLA dessa.

Logiskt tänkande och lite KUNDSERVICE tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar