fredag 9 januari 2009

De kom tillslut

Kl 11.00.
Diskmaskinen lagades på ett kick.
Induktionhällen var korrupt på ett sätt som varken reparatören eller de fyra andra tekniker som hon (ja HON) ringde, förstod sig på.
Det kunde bara inte vara möööööööööööjligt att en induktionsspis beter sig på detta sättet.

Kära Electrolux.
Jag är er kund.
Jag har köpt er vara (som inte var billig).
Den har varit trasig x antal ggr och nu ska jag nöja mig med att det "kanske har blivit lite bättre i alla fall och annars får du ringa så kommer vi med reservdelar".
Vet ni vad jag som kund vill?
Jag vill ha en ny spis.
För eftersom garantitiden med all säkerhet har gått ut så kommer varje besök att kosta oss kosing.
Ni har redan bytt ut reservdelar.
Jag vill inte ha en reservdelsspis! Inget jäkla måndagsex.
Jag vill ju bara ha en fungerande spis.
Inte konstigare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar