fredag 9 januari 2009

Efter en otroligt stressig morgon sitter jag äntligen hemma vid jobbdatorn. Själv.
Meningen var att Electrolux skulle göra mig sällskap.

De lät meddela att de kommer "mellan 08.00 och 12.00".
Jo men visst. Tänk er att ni ringer er kund och säger, "du, apropå det där mötet, jag kommer till er mellan, säg, 14.00 och 18.00"..... Yeah, right....

Problemet är att mannen åkte iväg tidigt på jobbresa och jag måste lämna på skolan.
Problemet är att jag inte får lämna innan 08.00.
Problemet är att jag prick 08.00 står på skolan med galen blick, osminkad och med mössan nerdragen över det alltför smutsiga håret, för att sedan springa hem med den yngsta i barnvagn genom snömodden.

Och nu sitter jag här. Ensam.
För inte faan har Electrolux kommit ännu.

Något som jag väl egentligen vissste, men man kan ge sig sjutton på att om jag hade gått hem i sakta mak så hade någon sur gubbe stått i trappuppgången och mumlat något om övertidsarvode.
Ett ord: Kundservice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar