söndag 25 januari 2009

Mammoth

Kidsen hade i går själva initierat att de ville sova hos mormor och morfar, som var snälla nog att säga ja. Själva bestämde vi oss för film och middag, LYX.
Tror att det var ca fem år sedan mitt senaste biobesök och jag har förmodligen glömt bort hur det går till, men är följande beteende av biogrannarna till vänster om mig verkligen normalt?:

Hon har med sig en yllefilt som hos sveper om sig upp till hakan (här bör inflikas att jag själv klädde av mig lager efter lager eftersom det var så förbannat varmt, och de som känner mig vet att jag har, om inte Sveriges, så i alla fall Stockholms kallaste händer och fötter).

Efter ca 40 minuter utspelar sig följande:
Han: Nä, nu känner jag för att gå hem
Hon: Gör det du
Han: Mmmm
10 minuter senare, mannen lägger huvudet mot kvinnans filtbeklädda axel.
Hon: Sov gott!
Han: God natt!

Är det så det går till nu för tiden?
Har biosalongen konverterat till vardagsrum för gemene man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar