onsdag 21 januari 2009

Censurerad - eller förnedrad?

Jag har blivit censurerad. Tydligen har jag begått personangrepp.
Har aldrig hänt förut och jag häpnar.
I vår lilla stadsdel finns det en hemsida som stoltserar med att ha det senaste "skvallret" om allt som händer och sker här i närheten.
Här står att läsa: Vad har du sett eller hört? Skicka in dina spaningar!
Skvallra, tipsa, rapportera. 100 % anonymt.
Kanske inte så klyftigt om man vill undvika anonyma påhopp i form av personangrepp, men i alla fall...

Just den här tråden bestod av en fråga om vilken frisör man tyckte var bäst, och följdes av en mängd svar, bland dessa mitt.
Tyvärr så blev ju ca 90% av mitt inlägg censurerat vilket gör det ännu roligare att försöka återskapa det här....

Vår yngsta skulle klippa sig och jag, hon samt min mor gick in på den salong jag refererade till i inlägget. De tio minuter som det visade sig att det skulle ta att klippa den yngsta blev i det närmsta en mardröm då ägaren outtröttligt försökte övertala min mamma att färga håret rött samt mig att klippa av mitt långa hår till någon slags madonnafrisyr.
Så snart klippningen var över flydde vi med butiksägaren efter oss, brölandes att vi skulle ta med familj och vänner till hans salong.

Här är det alltså fritt fram för era kommentarer.
Har jag varit tyken?
Var det ett personangrepp?
Har jag krossat en frisörs dröm om hur fantastiska hans tjänster är?
Eller är det rent av så att jag kanske redan har berättat ovanstående för familj och vänner - OCENSURERAT!!!?

6 kommentarer:

  1. Tror att redaktörerna har raderat/cencuerat mer än nödvändigt. Jag hade också en liten och enbart positiv kommentar (att Nyckelpigan är ett fint namn!)i apotek-tråden, som har raderats.
    Din story ovan är en berättelse om ditt besök hos frisören. Skriven med humor. Låt dig inte nedslås, fortsätt!

    PS. jag har skrivit till SL och 74an och de beaktar mina synpunkter, tillsammas med andras.....
    /Margareth

    SvaraRadera
  2. Hej Margareth! Vad kul att stöta på en "granne" här på bloggen!
    Jag förstår också att det blev lite hätsk stämning och att de behövde lugna ner besökarna, men lite tråkigt att det fria ordet fick stryka på foten.
    Tack för dina ord och tack för att du också skriver till SL!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu har jag läst här ett par veckor, och tycker det är dags att ge mig till känna. Tycker du skriver mycket bra, och inte minst underhållande.
    Tycker själv att det kan vara kul att få ett hum om vilka som besöker och läser...

    God kväll från mig :)

    SvaraRadera
  4. Hej Annika! Jättekul att få respons! Tack!
    Nu blir jag genast intresserad av din blogg....
    Återkom gärna med webbadressen.
    God morgon från mig!

    SvaraRadera
  5. Hej Fina Flickan!
    Jag finns på www.annikas-smaskens.blogspot.com

    Välkommen!

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Jag fins på www.annikas-smaskens.blogspot.com

    Välkommen dit!

    SvaraRadera