lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans Dag

Kan te sig annorlunda från år till år.
Det första året jag och min nuvarande man var tillsammans blev det kanske inte just som jag hade tänkt mig.
I stället för en romantisk candle light dinner med champagne och kyssar hade han bokat in en nu-ska-vi-supa-skallen-i-bitar-kväll med sina vänner.
Vad deras flickvänner sa förtäljer icke historien.
Själv var jag topp tunnor rasande, vilket inte hade någon märkbar effekt på mannens beslut som stod fast.
Till slut förbarmade sig mig bror och bjöd ut mig på restaurang.
Förnedringen var total.

I morse står han plötsligt där med en stor elegant kartong (från min favoritaffär) innehållandes en helt underbar kofta och ett par fräcka underbyxor.
Hade jag köpt något?
Nej.
Skämdes jag?
Ja.

Tiderna förändras.....

3 kommentarer:

  1. och vem var den dåvarande mannen och vem är den kommande? Man får tänka på vad man skriver!
    Kram/M och P

    SvaraRadera
  2. Tycker inte att det var oklart! Han var min pojkvän då, min man nu.
    Mamma och pappa, nu får ni försöka att inte misstolka allt jag skriver......

    SvaraRadera
  3. Vi är bara mycket noga med svenskan och det vet vi att du också är. Kram

    SvaraRadera