söndag 15 februari 2009

Kalasdag

Om en halvtimme startar den yngstas kalas.

Som vanligt har jag bakat obscena mängder kakor och tårta och eftersom vi hade fem övermogna (vilket helt klart en underdrift) bananer som inte fick gå till spillo så bakade jag även en gigantisk banankaka.

Men, för er som inte har barn så kan jag meddela att man oftast inte lämnar en fyraåring på ett kalas, (sker när de blir något äldre, ljuva tanke) så det kommer även att sitta ca 10 lattemammor- och pappor i vårt soffhörn och gnugga sina händer.

Och finns det några som kan konsten att fika så är det just denna relativt stora grupp av människor (caféägarna borde jubla i stället för att portförbjuda barnvagnar. Så fick jag in den kicken också!).

Jag räknar alltså med att fikabrödet kommer att gå åt.
Det räknar inte min man med.
Vadslagning på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar