söndag 8 februari 2009

Söndagsångest

Den här söndagen går verkligen utanpå allt annat.
Efter att ha blivit uppkickad i ottan av den yngsta (hon brukar placera sina små händer rakt över mina bröst och klämma för allt vad hon är värd samtidigt som hon säger ÅHHHHHHHHH MAMMAS TUUUUUUUUUUUTTAR! Det ni, tänk att vakna upp på det sättet vareviga helgmorgon) blev jag utkickad på långpromenad för att lämna den äldsta på fotbollen.
Egentligen var det makens tur, men den äldsta grät och hävdade att han hade lämnat förra gången och att det var orättvist, så det var bara att dra på sig paltorna och gå ut i regnet.

Nu har man inte ens hunnit få något eftermiddagskaffe och om två timmar ska vi iväg igen på "ljusgudstjänst" i kyrkan där den äldsta ska sjunga. Behöver jag ens nämna att uppdraget är mitt?
Nä, inte är jag pigg och på humör i dag inte.
Och i morgon är det måndag igen.
Faan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar