fredag 13 februari 2009

SL-chock, eller?

I dag lyckades de med förseningar på linje 19 samtidigt som Tvärbanan var, håll i er nu, 30 minuter sen.
I 30 minuter stod jag och den yngsta på Gullmarsplan och väntade.
Det var kallt, sura miner, suckar och framförallt INGEN INFORMATION.
När vi äntligen kom på banan var det varmt, trångt och information om att Tvärbanan var försenad. No shit.
Jag tror faktiskt inte ens att jag är förvånad längre.

Till råga på allt annat elände så ställer sig en karl ca en meter från mig och blåser ut snor genom näsan - blir så förbannad att jag inte ens kommer ihåg vad det brukar kallas för.
Man får vara glad för att det blåste i rätt riktning vid tillfället.

Fredagen den 13:e

2 kommentarer:

  1. 17.10 kom jag till Gullmars för att åka hem till Luma. I "tidstablån" rullar det att trafiken åter är igång, efter ett stopp 15.05, och med viss oregelbundenhet. Två (2!!) timmar efter stoppet "trafiken åter igång". Vad gör trafikinformatörerna? Förmodligen tog de tidig helg. Ingen information om när tågen skulle rulla in. Märkligt - men ändå inte. Det är vår vardag med SL. Hoppas HongKong ägarna får det hela att blir bättre.
    Ha en bra lördagskväll!!
    /Margareth

    SvaraRadera
  2. Hej Margareth! Jag kom till Gullmars kl 15.00. Då rullade ett meddelande om att det var strömavbrott och att sträckan mellan Stora Essingen och Liljeholmen trafikerades av bussar. INGET meddelande om att det skulle ta en halvtimme innan banan kom till Gullmars. Man kan bli galen för mindre.
    Hoppas att även du fick en fin lördag!
    /GoodGirl

    SvaraRadera