måndag 16 februari 2009

Rullatorsrace

Eller rollator.
Bäst att gardera sig innan min språkbegåvade faschist till bror opponerar sig mot stavningen. Han har inte fått så många chanser till detta eftersom jag stavar så förbaskat bra, så han griper blixtsnabbt de tillfällen som bjuds.

Nåja, skulle (åter) stiga in i en hiss i Storstockholms Lokaltrafik.
Nätt och jämt innan dörren skulle slå igen (trodde jag) trycks en rullator med full kraft in i rumpan på mig.
"gå in, gå in, gå in GÅ IN, GÅÅÅÅÅÅÅ IIIIIIIIIIN" vrålar dessutom mannen i fråga i takt med att han stöter rullatorn mot min ädla bakdel.

Eftersom hissarna inte är jättestora så är det något svårt att klämma in en barnvagn, två vuxna samt en rullator på en och samma gång.
Detta löser dock gubben genom att trycka upp rullatorn på tvären - mot mig.
Jag står mao fastkilad mellan en barnvagn och en rullator i en pisshiss.
Mycket trivsamt.
Tur att jag inte har läggning för klaustrofobi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar