fredag 3 oktober 2008

Bubbel är trubbel

Det slog mig att jag faktiskt blev rätt upprörd i går eftermiddag också.
Gick i min trötthetsdimma (man blir rätt seg av att ha nattvak i flera timmar med en sjuk unge) över en perrong och noterade följande:
Mamma med barn i vagnen.
Barnet är kanske runt ett år gammalt.
Barnet har en dryck i handen.
Så långt verkar det väl normalt, det är bara det, att när jag tittar lite närmare så ser jag att det är en fantaburk!
Vem vill ge sin (förmodligen redan aktiva) ettåring en hel burk socker mitt på blanka eftermiddagen???
Det är inte bara sjukt onyttigt för en ettåring att dricka läsk, man undrar också var självbevarelsedriften har tagit vägen hos modern?
Jag har alltid själv varit som tröttast just på eftermiddagarna efter hämtning (kanske bara är jag som är det, vem vet) och det minsta jag önskar mig är en sockerchockad unge som rusar som ett frustandte lokomotiv genom lägenheten.
Nu var det sagt.
Trevlig helg!
I morgon är jag förhoppningsvis på bröllop och då blir det garanterat inget inlägg, för då ska jag för en gång skull försöka hålla mig vaken till efter kl 21 och parta till det med ett glas vin eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar