onsdag 22 oktober 2008

Konsumentkontroll

I dag hade katalogen med stort K kommit i brevlådan.
Nu tänker flera av er kanske att det är den berömda IKEA-katalogen, men icke.
Vi snackar viktigare saker här.
Vi snackar LEKSAKSKATALOG.
Konsumtionshetsen ska påbörjas i tid.

Det är nu det ska ringas in och rangordnas. I oktober.
När julhandlingen ska påbörjas är katalogen så utsliten att man inte kan urskilja vad det är som egentligen är som har ringats in.
Dessutom så brukar telningarna ha riktat in sig på något nytt när julafton väl infaller:
"Nää, jag har inte önskat mig det här".
Nåja, så otacksamma brukar de faktiskt inte vara. Överdrev det nog lite i ren iver.

Ett problem är dock antalet kataloger.
Det kommer EN katalog.
Det finns TVÅ av den yngre sorten som kastar sig över katalogen och ska ha första tjing på att ringa in med kulspetspenna.
I dag lyckades jag med nöd och näppe slita pennan ur handen på den yngsta genom en turboattack från ena sidan av lägenheten till den andra.
Katalogen låg där rykande färsk och obesudlad och jag visste exakt hur hög ljudnivån skulle bli när den äldsta kom hem.
Fönster skulle skallra och golven gunga.

Så lyssna nu noga alla leksakstillverkare:
Hur mycket jag än hatar er konsumtionshets så behöver jag TVÅ kataloger i min brevlåda för att få lite lugn och ro vid middagstid här hemma.
Två LIKADANA.

Tack på förhand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar