lördag 11 oktober 2008

Smulor i sängen

Läste just på min favvo-blogg om Boel som äter i sängen (se länk till vänster). Mitt svar måste jag bara lägga ut här också så att ni får ta del av en underbar händelse direkt från verkligheten:

Neeeeeeeeej! Boel, man får inte äta i sängen…..Möjligtvis får man dricka kaffe eller på sin höjd slafsa i sig ett paket Häegen Dasz (svårt att stava det där) men inget smulrelaterat. Enda gången jag har varit tvungen att rucka på regeln med stort R var när den äldsta dottern kom med frukost på sängen en tidig söndagsmorgon. Hon hade på något obegripligt sätt fått tag i en brödskiva (orostat formbröd tror jag att det var) lagt en stor klick smör på mitten och krönte sitt verk med ett glas ljummet vatten. Det var så rörande att jag åt det. Där och då i min säng. Sedan gick jag ut och skakade lakanen, flera gånger

2 kommentarer:

  1. Både igår och idag har fukost avnjutits i sängen. Te, mackor samt DN och P3 - kan ju knappast bli bättre. Tricket för att unvika smulor är enkelt - håll smörgåsbrickan under hakan så hamnar smulorna där och inte i lakanen.
    Undrar om folk med allvarlig psoriasis kan skippa smörgåsbrickan...

    / Johantoan

    SvaraRadera