lördag 25 oktober 2008

Jag vill dementera...

....mitt påstående om att min äldsta dotter är en gourmet.
I går tyckte jag att hon var så pass förkyld att hon borde stanna hemma från skolan.
Hon ville inte.
Hon ville inte för att en av hennes klasskamrater hade gått på matråd och just denna dag hade de lyckats påverka beslutet att det skulle serveras pannkaka.
Pice of cake, tänkte jag och föreslog givetvis att jag kunde göra pannkaka till lunch.
Den äldsta tittade lite misstänksamt på mig.
"Men mamma, då får du inte göra dem så där bruna och frasiga i kanten....."
"Jaha, men hur vill du ha dem då? Bleka och tjocka eller, hö, hö, hö....?"
Dottern ser excalterad ut: "Ja, precis! SÅ vill jag ha dem".

Mats från Grand Hotel, jag älskar din nobisdressing, men vad har du gjort med mitt barn?
Framförallt, om ni har Crêpe Suzette på menyn, serverar ni dem då bleka och tjocka?
Bara en stilla undran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar