fredag 5 september 2008

Det blev inte städat och fixat.....

Hela veckan har jag sett fram emot fredagen.
Inte så mycket för att helgen hägrar utan mest för att lägenheten ska bli STÄDAD!
Vi köper vita städtjänster för att få lite mer tid då vi kan umgås med varandra i stället för att sätta den yngsta och den äldsta framför Cartoon Network eller någon annan hjärndödande kanal (vad är det för fel på barnkanalen? Jag älskar barnkanalen själv. Detta måste tas upp i något annat inlägg) medans jag och mannen rusar runt som skållade råttor för att försöka få upp standarden i lägenheten.
Det lyxigaste av allt är att städningen sker just på fredagar, vilket betyder att vi får njuta av blanka handfat, toaletter och golv under hela helgen.
Det bör tilläggas att vita städtjänster tär en del på plånboken (vilket också skulle kunna tas upp vid ett senare tillfälle, varför ska man behöva vänta ett år med att få tillbaka hälften av pengarna?????) och då förväntar i alla fall jag mig att tjänsterna utförs på ett korrekt sätt.
Den yngsta är fortfarande är sjuk (se tidigare inlägg) och jag ska jobba hemma, vilket hade kunnat betyda att jag hade haft möjligheten att såsa runt i morgonrock med en kopp kaffe vid jobbet (dvs. datorn) hela förmiddagen.
Men, vi ska ju få STÄDAT idag så 06.15 går alarmet som vanligt och vi kör morgonracet med frukost, påklädning, skolväskor och nej-du-får-inte-spela-tv-spel-på-morgonen -paniken. Klockan 8.00 är i alla fall den äldsta i skolan och den yngsta och jag har placerat oss i morfar och mormors lägenhet för att jag (och de som städar hemma hos oss) ska få arbetsro.
När vi kommer hem är förvirringen total: det är inte städat....DET ÄR INTE STÄDAT!!!!!!!!
Min dröm har spruckit, helgen är förstörd......
I stället för att, likt omslaget på en inredningstidning, sitta i vår soffa med nypuffade kuddar, vadar jag genom gruset i hallen och försöker desperat få upp alla flingor under matbordet och torka toaringar innan helgen ska ska ta sin början.
Till slut kapitulerar jag och skriver det här inlägget i stället. Det är skönt att ge utlopp för sin ilska ,men det hade ta mig faan varit ännu skönare om det hade varit STÄDAT OCH FIXAT!!!!

7 kommentarer:

  1. Vem är du Anonym?
    De var försenade och hade inte hyfset att ringa och tala om det. Från 16.00 är jag och kidsen hemma och då är det inte nådigt att städa samtidigt, det kan jag tala om. Vi skulle dessutom ha gäster. Vi fick släcka ner till mysbelysning för att de inte skulle se hur skitigt det var.

    SvaraRadera
  2. Andra gången jag kom hem idag och det inte var städat. Alltså två tordagskvällar som gått åt till att tokröja och plocka undan för att de skulle städa - förgäves. Jag ringde förstås direkt till "Städat och fixat" och de var "lite upptagna på kontoret" så de skulle ringa tillbaka. Ingen ursäkt. Och inte fan har de ringt. Kommer nu säga upp avtalet med "Städat och fixat".

    SvaraRadera
  3. Ha, ha....Axbom minsann....tror att jag vet vem du är!
    Du, det blev inte städat och fixat hos oss heller. I onsdags ringde de och skyllde på sjukdom hos städarna. Sedan "svarade de inte på vårt mail, för att sedan (efter ett hotmail från mig) ursäkta sig TUSEN gånger för det inträffade. Tja, vad är en bal på slottet?

    SvaraRadera
  4. Japp, jag skyller allt på F ;) Jag har sagt upp avtalet nu (en månads uppsägningstid). Vi får prova oss fram bland leverantörerna helt enkelt. Det var fint som snus i början, men det verkar vara där de lägger allt krut - i införsäljningen. Jag kommer författa ett surt blogginlägg också :)

    Ha en skön jul!

    SvaraRadera
  5. ...det blev inte städat och fixat på det sätt jag tänkt..Ingen kunde svenska.. inte heller engelska, tyska, franska, italienska, spanska.. Bara polska och ryska (som det är 40 år sen jag läste s C-språk i gymnasiet)
    ..Jag hade beställt ytor på skåp, väggar, badrum spis, golv osv.. Men man hade gömt saker i lådor, städat inne i skafferiet ist,...Det enda s var skinande blankt och rent var det lilla badrummet...På en HEL DAG..
    Nästa gång tog jag ett annat städbolag som det vart så FINT efter!

    SvaraRadera