lördag 6 september 2008

Något jag funderar på

Det finns en ny reklam som har fångat min uppmärksamhet. Kanske dock inte på det sätt som det säljande företaget i fråga skulle önska.
Rexona vill sälja sin nya deo genom att propagera för hur bra det är att produkten ”står upp och ned”.
Ursäkta mig, men jag köper deo för att slippa svettas och för att motverka eventuella oönskade odörer som kan uppstå i samband med detta. Att deon är upp och nedvänd skiter jag, ärligt talat, fullständigt i.
Fast det finns kanske någon där ute som är beredd att betala ett par spänn extra för att substansen ska träffa armhålan extra snabbt på morgonen?
I såna fall hyser jag största respekt även för er, som är beredda att betala mer för exakt samma deo men i en upp-och-nedvänd förpackning, för att ni gynnar mångfalden av överflödiga produkter i vår värld av konsumtion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar