onsdag 24 september 2008

Lite krydda

Trots min glädje över de stundande chokladbomberna på lördag så måste jag tillstå att jag i morse själv såg ut som en bomb strax innan den briserar (fast mer röd, inte så chokladfärgad).
För första gången skulle den yngsta gå till tvärbanan (kommunalt färdmedel i Stockholm).
Hon var på ett strålande humör vilket man kanske inte kan säga om mig.
Den yngsta har inte så långa ben ännu och går något långsammare än vad tidsramen tillät.
Kort sagt, vi hade lite bråttom.
Men vi hinner och när vi kommer till stationen så ser vi tvärbanan komma runt kröken.
Döm om min förvåning när det kommer EN ynka vagn åkandes.
Vagnen ser ut ungefär som jag föreställer mig en tunnelbanevagn i Tokyo under den värsta rusningen.
Det enda som saknas är de där brädorna som de trycker in folk med.
Väl vid Gullmars så visar det sig att det även har varit fel på tunnelbanan.
En vagn får vi stå över innan vi kommer iväg.
Enda pluspoängen var att vi slapp pisshissen eftersom vi inte hade vagnen med oss.
Att den yngsta höll på att klämmas i folkhavet ligger väl mer på minussidan.
Och så undrar SL (Connex) varför folk plankar?
Vem skulle betala för en service som denna i normalfallet?

2 kommentarer:

  1. LÅNGSAMMARE då, din ORDPOLIS.
    Ska genast gå in och ändra, bara för din skull

    SvaraRadera