torsdag 11 september 2008

Middagsmys

Jag köpte lyxkaffe på ett fik i närheten av jobbet i morse (köpa färdigt=lyx). På en liten skylt invid kassan ser jag att de serverar scones och jag blir genast så sugen att det börjar vattnas i munnen trots att jag ätit frukost för mindre än en halvtimme sedan.
Väl hemma bestämmer jag mig för att det blir en scones-middag.
Jag bakar dem på dinkelmjöl och lite havregryn och de smakar lika himmelsk som de doftar.
Vi äter dem med smör, ost, creme cheese och marmelad och dricker hett yogithé till. De små frossar i läckerheterna och njuter av att smöret smälter på de varma bröden.
Mannen är inte lika förtjust, han hör till skaran som tycker att middagen helst ska bestå av kött och sallad. Jag är däremot nästan sjukligt förtjust i alla former av bröd och är hur nöjd som helst. Varför ska scones vara förbehållet frukost och "afternoon tea"?
Fritt fram för sconesmiddagar.

3 kommentarer:

  1. Du skulle ju vara arg på saker. Middagsmys? Morgonkaffe av mannen.

    Du låter ju nöjd för fan.

    Klaga mera!

    SvaraRadera
  2. ...de smakar lika himmelsk som de doftar....

    Är det drottning Silvias blogg?

    SvaraRadera
  3. ???????? Har jag uttryckt mig fel när det gäller grammatiken månne? Stavat fel, använt mig av tysk meningsuppbyggnad? Eller är mina inlägg rent av kungliga? Jag förstår ingenting, Johan, nu får du allt förklara dig!

    SvaraRadera